Kruidige pompoensoep voor 5 kommen

5,00

Met pompoen kun je zo heerlijk variëren. Vooral soep is echt lekker makkelijk en smaakvol.

Pompoenen zijn rijk aan vezels en arm aan vet. Ze bevatten de volgende gezonde voedingsstoffen

Bètacaroteen, Magnesium, Kalium, Ijzer, Zink, Vitamine A en Vitamine C. Door de vele vezels heeft pompoen een stimulerend effect op de darmen. Ook de mineralen dragen positief bij aan de spijsvertering. Ook bevat pompoen opvallend veel vitamine A. Pompoenen heb je in veel verschillende soorten en maten. De flespompoen hoef je niet te schillen.

Hieronder een recept voor kruidige pompoensoep maar via Google tref je vele variaties pompoensoep.

Ingrediënten voor 5 kommen pompoensoep

  • 1 pompoen en andere oranje groenten
  • 1 ui
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 blokjes bouillon
  • 1 volle theelepel currypasta (bv patak of koh thai uit de supermarkt)
  • 700 a 750 ml water maar 800 tot 1000ml kan ook bij een grote pompoen
  • peper en zout naar smaak toevoegen
  • optie voor toppings: crème fraîche, scheutje kokosmelk

Bereidingswijze

  • Doe een scheut olijfolie in de pan en verwarm deze. Snipper de ui en knoflook en bak deze zacht in de pan.
  • Voeg een volle theelepel currypasta toe en even smoren
  • Voeg de groenten toe en een paar keer omscheppen
  • Voeg het water en de bouillon blokjes toe.
  • Breng het geheel aan de kook en kook de soep ongeveer 20 tot 25 minuten tot de groenten gaar zijn.
  • Pureer de soep met een staafmixer
  • Je kan de soep zo eten of je kan het extra lekker maken door de soep met een lekkere topping te serveren.

Geniet van deze gezonde oranje soep!

Categorie: